Lindex slog besøgsrekord under åbningen i weekenden

Lindex slog rekord, da modekæden i weekenden åbnede dørene til den første butik i Danmark. Åbningen viste sig at være den største for nogen modebutik i Field’s historie med næsten 14.000 gæster.

Folk startede i kø to timer før den officielle åbning af Danmarks første Lindex-butik i fredags. Interessen for at være blandt de første kunder til at besøge Field’s nye modebutik var rekordstor, og få minutter før åbningen var køen udvidet langs det meste af gangen på første sal. I alt 13.700 personer besøgte butikken i løbet af åbningsweekenden.


Vi er helt overvældede af den fantastiske modtagelse, som Lindex modtog fra vores kunder. Det er tydeligt, at folk har savnet at have Lindex på det danske marked, og vi er meget stolte over at være det shoppingcenter, der åbner den første Lindex-franchisebutik i Danmark. Vi har aldrig før i Field’s historie set en modebutik tiltrække så mange gæster og skabe kø gennem det meste af vores førstesal, siger Thomas Thomsen, Shopping Center Manager for Field’s.

En procentdel af omsætningen fra den officielle åbningsdag går til en velgørenhedsorganisation valgt af personalet i Lindex Denmark. Personalet har valgt at donere 40.000 kroner til Familier med kræftramte børn.

– Vi er meget taknemmelige for modtagelsen

Interessen for mærket er også tydelig på de sociale medier, hvor Lindex Denmark snart passerer 20.000 følgere på Facebook og Instagram. Franchisetagerne, Loa D. Kristjansdottir og Albert Thor Magnusson, planlægger at åbne flere Lindex-butikker i Danmark, og en dansk Lindex Shop Online med hurtige leverancer.

– Det er nu 10 år siden, vi etablerede den lille startup-virksomhed, der solgte børnetøj fra Lindex gennem facebook. Vi er meget taknemmelige for modtagelsen og ser frem til at skabe en modeoplevelse i verdensklasse for vores fantastiske kunder i fremtiden, siger Loa D. Kristjansdottir, franchisetager Lindex Denmark.

– Som noget nyt for vores kunder har vi i denne butik udviklet en selvscannende serviceteknologi sammen med vores partner. Kunden betyder alt for os, og vi er nødt til at gøre alt, hvad vi kan for at tilbyde en enkel og inspirerende shoppingoplevelse, siger Johan Isacson, leder af Lindex Franchise.

Tilbage til forside

København H S in article