Kom i form med 24 minutters træningskoncept


LOOP Fitness i Dragør gør det nemt at komme i gang med nytårsforsættet. Du får professionel instruktion og en hel måneds træning til kun 1 krone. Så er der vist ingen undskyldning.

Du skal ikke kunne noget på forhånd for at være med. Vi hjælper dig i gang. Det er en af fordelene ved LOOP”, fortæller indehaver Hanne Staanum (på cykel) her sammen med daglig leder i LOOP Dragør Lene Shirin Holmgaard. Foto: DragørNyheder.dk

Fitnesscentret står øverst på mange danskeres liste over nytårsforsætter. LOOP Fitness gør det nemt at komme i mål. Din investering er blot 24 minutter ad gangen, der dækker både styrke- og konditionstræning. Du skal ikke have noget særligt udstyr eller erfaring for at starte, og en professionel instruktør hjælper dig i gang, når du melder dig ind. Frem til 14. januar kan du få første måned for 1 krone og gratis oprettelse.

Træn hele kroppen på 24 minutter

En velkendt klokke ringer, og alle rykker til næste maskine mod højre. Efter 45 sekunder ringer den igen. Hver fjerde maskine er enten en cykel eller romaskine, hvor du får pulsen op, inden du styrketræner igen. Cirkeltræningen er baseret på det populære træningskoncept HIIT, der står for Høj Intensiv Interval Træning. Sammensætningen styrker både din kondition, øger din fedtforbrænding og efterforbrænding og bidrager til, at du hurtigere kommer i god form.

”Det er helt unikt ved LOOP, at du får trænet hele kroppen igennem på 24 minutter. Det er enkel træning, og man skal ikke kunne en masse på forhånd eller huske en masse teknik for at komme i gang,” fortæller Hanne Staanum, der er indehaver af seks LOOP-centre, herunder centret i Dragør.

Lene Shirin Holmgaard (tv) er netop tiltrådt som daglig leder i LOOP Dragør og glæder sig til at hjælpe nuværende og nye medlemmer i gang med et sund hverdag med motion. “Her kan du bare komme, som du er”, tilføjer Hanne Staanum. Foto: DragørNyheder.dk

Når du sætter sig i cirklens shoulder press-maskine og løfter vægtstængerne over hovedet, kan du mærke, at hele maskinen følger med baglæns. Maskinerne i LOOP er designet ergonomisk til at støtte dig i at lave øvelserne rigtigt. Det bidrager til at gøre træningen så nem som muligt.

Spændte muskler i en afslappet atmosfære

LOOP-konceptet adskiller sig fra andre træningsformer på mange måder. Én ting er, at træningen kan klares på 24 minutter. En anden ting er, at LOOP Cirkeltræning har indrettet sig lidt anderledes end de traditionelle træningscentre. I LOOP er der for eksempel ingen spejle, der er en afskærmet cirkel kun for kvinder, og så er der et hyggeligt te- og kaffehjørne, hvor medlemmerne dyrker det sociale fællesskab før og efter træning.

”Du skal ikke se ud på en bestemt måde eller have noget bestemt tøj eller udstyr for at træne i LOOP. Her kan du bare komme, som du er,” fortæller Hanne Staanum.

Træn MAX

Har du brug for ekstra udfordring og motivation? Det hedder LOOP MAX. Her træner du med en instruktør, der lægger ekstra øvelser ind og instruerer undervejs. Træningen tager typisk 45 minutter og er til dem, der godt vil have lidt mere sved på panden. Derudover har LOOP Dragør som et af de eneste LOOP-centre også flere BIKE-hold med motiverende instruktører, og i 2019 introduceres BIKE-træning om morgenen for dem, der gerne vil træne inden arbejde. 

Godt begyndt er halv fuldendt

Når du melder dig ind i LOOP, booker du samtidig en prøvetime, hvor du med en personlig instruktør får en introduktion til maskinerne, der passer til dit trænings- og erfaringsniveau.

”Det er en af fordelene ved LOOP. Du skal ikke kunne noget på forhånd for at kunne være med. Vi hjælper dig i gang,” fortæller Hanne Staanum.

Som medlem har du adgang til de i alt 100 centre i Danmark.

Frem til 14. januar kan du få gratis oprettelse og træne for 1. kr. den første måned. KLIK her for mere information eller for at melde dig ind.

Hver gang der lyder et DING, skifter man til næste maskine i cirklen. Der er 45 sekunder mellem DING-lydene. Man træner omtrent 40 sekunder på hver maskine og bruger 5 sekunder på at skifte.

Hver omgang tager 12 minutter – og for at holde og forbedre formen er to omgange nok. I alt 24 minutter.

Man kan øge træningsindsatsen ved at indstille belastningen på maskinerne eller ved den intensitet øvelserne udføres med.

LOOPs cirkeltræningskoncept er baseret på Høj Intensiv Interval Træning (HIIT). Fordelene ved HIIT er blandt andet, at det booster din fedtforbrænding og din efterforbrænding, at det styrker din kondition, og at du kommer hurtigere i god form.

Kilde: loopfitness.com

Tilbage til forside

København H S in article